Сертифікація замість атестації: чи може атестаційна комісія вимагати щось ще – роз’яснення освітнього омбудсмена
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов опублікував роз’яснення про порушення права педагогів, які пройшли сертифікацію, на підвищення кваліфікаційної категорії або педагогічного звання.
За словами омбудсмена, атестаційні комісії часто не беруть до уваги сертифікат учителя про успішну сертифікацію. Від педагогів вимагають додатково провести відкриті уроки, складати звіти про свою роботу тощо.
Стаття 49 Закону України “Про повну загальну середню освіту” визначає, що успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником, а також є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та / або педагогічного звання. Аналогічне твердження є в положенні про сертифікацію педагогічних працівників.
Атестаційні комісії, які відмовляються присвоювати кваліфікаційну категорію, посилаються на Типове положення про атестацію педагогічних працівників. Саме в ньому й передбачене додаткове вивчення педагогічної діяльності вчителів. Присвоєння категорії чи звання лише на підставі сертифікату там не передбачено.
Між типовим положенням та законом є розбіжності. Відповідне роз’яснення від Міністерства юстиції вказує, що в таких випадках безумовний пріоритет має саме закон, бо в нього є вища юридична сила. Тобто рішення про відмову в присвоєнні категорії чи звання ухвалюються через правову необізнаність директорів шкіл.
Це підтверджують і листи Міністерства освіти і науки, про один із таких “Нова українська школа” писала раніше.
Читайте також: Три роки сертифікації вчителів: які результати й чи замінить вона атестацію
Нагадаємо, МОН затвердило нову типову програму підвищення кваліфікації з розвитку цифрової компетентності.
За матеріалами сайта НУШ