A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Глобинської міської ради

Про тимчасові зміни в роботі закладів дошкільної освіти

Дата: 27.10.2021 16:51
Кількість переглядів: 118

Про тимчасові зміни в роботі закладів дошкільної освіти

На виконання рішення засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Глобинської міської ради (Протокол від  27.10.2021р. №17), заклади дошкільної освіти переходять на дистанційне навчання до відновлення газопостачання.

Протокол

Ключові  завдання  для  керівників та педагогів, щодо забезпечення якості освітнього процесу закладів дошкільної освіти в умовах дистанційного навчання.

Рекомендації для керівників ЗДО

  1.  Розробляти  і  затверджувати  план  заходів  щодо  виконання  педагогічними працівниками консультативної, методичної, організаційно-педагогічної роботи з батьками вихованців у період дистанційного навчання.
  2.   Організовувати зворотний зв’язок із підлеглими та батьками вихованців або особами, які їх замінюють, через функціонування сайту ЗДО, електронну пошту або інші соціальні мережі, засоби зв’язку.
  3.  Створювати умови для отримання якісної дошкільної освіти усіма дітьми, які відвідують ЗДО, а саме: проводити навчальну, просвітницьку, роз’яснювальну роботу серед педагогів, батьків або осіб, які їх замінюють, про важливість організації освітнього процесу у закладі освіти із використанням дистанційного та змішаного навчання; забезпечувати учасників освітнього процесу програмово-методичними матеріалами та технологічним інструментарієм, що необхідний для організації навчання дітей; мотивувати педагогів, дітей та їхніх  батьків або осіб, які  їх  замінюють, на співпрацю та успіх. У фокусі особливої уваги мають бути діти переддошкільного віку (5–6 років) та діти з особливими освітніми потребами.
  4.  Розробляти  алгоритми  дій  щодо  надання  якісних  освітніх  послуг  у дистанційному режимі. У разі, коли ЗДО повністю або частково закривається рекомендується організовувати  освітній процес із застосуванням технологій дистанційного або змішаного навчання. Дистанційне навчання – це комплекс інструментів, що забезпечують організацію освітнього процесу із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій у зручний для здобувачів освіти спосіб і час. Зауважимо, що сутність  дистанційного  навчання в ЗДО полягатиме у тому, щоб забезпечити продуктивну взаємодію між учасниками освітнього процесу, зокрема, комунікацію між вихователем, дітьми, батьками (або особами, які їх замінюють) та дітей між собою. Сталих вимог щодо здійснення дистанційного чи  змішаного навчання  немає, оскільки кожен педагог, маючи право на академічну свободу, творчо підходить до цієї роботи відповідно до вимог освітньої програми розвитку дітей своєї групи, їхніх вікових та індивідуальних особливостей. Змішане навчання – це поєднання традиційних форм навчальних занять на базі ЗДО, у якому використовуються спеціальні інформаційні технології, такі як комп’ютерна графіка, аудіо, відео та інші інтерактивні елементи тощо. Змішане навчання побудоване на взаємодії (спілкуванні) усіх учасників освітнього процесу, зокрема для:

 •  забезпечення прав дітей на отримання доступної якісної освіти;

 •  створення необхідних умов функціонування й розвитку системи дошкільної освіти;

 •  планування освітнього процесу в ЗДО;

 •  збереження та зміцнення здоров’я, забезпечення психологічного і фізичного розвитку дітей    дошкільного віку;

•  надання всебічної допомоги сім’ям у розвитку, вихованні та навчанні дітей.

5.    Розміщувати на веб ресурсах ЗДО методичні кейси, банк розвивальних ігор та вправ із різних напрямів виховання дітей дошкільного віку, відео заняття, описи та алгоритми проведення дослідів та експериментів тощо задля організації якісного дистанційного навчання   дітей.

 6.  Забезпечувати у ЗДО підтримку й створення безпечного психологічного, фізичного, безбар’єрного середовища  для всіх учасників  освітнього процесу.

 7.  Вивчати потреби і запити батьків або осіб, які їх замінюють, щодо надання освітніх послуг для подальшого вибудовування індивідуальної освітньої траєкторії дітей дошкільного віку за допомогою опитування (усного або письмового)

 8. Підтримувати потенціал вихователів та створювати умови для його розвитку з  питань  проведення  дистанційного  та  змішаного  навчання,  психологопедагогічного супроводу дітей та їхніх батьків в умовах карантину, створення розвивального середовища тощо.

  9. Створювати умови для педагогів щодо обміну досвідом з реалізації успішних практик навчання, виховання та розвитку дітей під час дистанційного/ змішаного навчання.

 

Рекомендації для вихователів ЗДО

  1. Співпрацювати та організовувати зворотний зв’язок з батьками дітей або особами, які їх замінюють через  веб-сайт закладу, програми  Skype,  Viber, WhatsApp  та  соціальні  мережі  з  питань  стану  здоров’я  дитини,  особливостей навчання, виховання, розвитку дітей в умовах дистанційного та змішаного навчання. Результати зворотного зв’язку складуть основу для планування  консультативної та методичної допомоги батькам з різних питань виховання дітей.
  2. Формувати бібліотеку онлайн-матеріалів для дистанційних  занять із дітьми у формі  відеозанять aбo гіперпокликань на них, з метою використання їх у випадку змішаного формату навчання або повного закриття ЗДО. Бібліотека може зберігатися у хмарі з подальшим надсиланням доступу усім зацікавленим особам. У нагоді можуть стати поради для вихователів як створити відео вдома (розроб. Gillian Frank, Michael  Coventry).
  3.   Організовувати педагогічний супровід дітей дошкільного віку, дітей з особливими освітніми потребами та їхніх батьків щодо формування культурно-гігієнічних навичок,  навичок  безпечної  поведінки,  формування  стресостійкості,  збереження фізичного, психологічного, емоційного здоров’я із застосуванням технологій змішаного та дистанційного навчання. Необхідними умовами якісного інклюзивного навчання, у тому числі в умовах дистанційного навчання, є:
  • визначення  особливих  освітніх  потреб  дитини  (здійснюється  фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ)  за результатами психологопедагогічного вивчення розвитку дитини, із врахуванням особливостей діяльності та участі дитини й факторів навколишнього середовища, у тому числі бар’єрів та допоміжних факторів в умовах  дистанційного навчання);
  • створення  інклюзивного  освітнього  простору,  яке  б відповідало  потребам і можливостям кожної дитини та забезпечувало  належні умови  для здобуття освіти в умовах дистанційного навчання (здійснюється через застосування низки ІКТ, веб і хмарних технологій, адаптацій або модифікацій тощо  з дотриманням таких  складових, як: фізичне (врахування загального дизайну кімнати, враховуючи осередки діяльності, матеріали, меблі та ін.), соціальне (охоплює взаємодію, яка відбувається в групі між однолітками, педагогами та членами сім’ї) та часове середовище (сукупність, послідовність та тривалість процедур та заходів, що відбуваються у ЗДО впродовж дня). Для дітей, чиї особливі освітні потреби не вдається задовольнити через технології універсального дизайну в умовах дистанційного навчання, здійснюються відповідні  адаптації  та  /  або  модифікації  змісту,  процесу,  результатів  навчання та онлайн середовища, відповідно до індивідуальної програми розвитку дитини та поточної ситуації щодо факторів середовища;
  • моніторинг  виконання індивідуальної  програми  розвитку та задоволення особливих освітніх потреб дітей в умовах дистанційного навчання (синхронне спостереження за процесом виконання дитиною завдання, рівнем самостійності та труднощами, які в неї виникають, участь батьків та інше. Такі фрагменти надаються за попередньою погодженістю між батьками та фахівцями. Забороняється поширення та демонстрування фрагментів іншим особам без дозволу батьків. Іншим джерелом інформації про розвиток дитини може бути її портфоліо, що створюється спільно педагогами та батьками за участю дітей. Мета портфоліо – підкреслити досягнення дитини, показати її сильні сторони і закріпити успіхи).

4.  Підвищувати власний фаховий рівень з оволодіння цифровими інструментами для забезпечення  якості  дошкільної освіти  відповідно  до суспільних  викликів. Зокрема, за допомогою реєстрації і проходження різних онлайн-курсів на платформах Prometheus (https://prometheus.org.ua/), EdEra – студія онлайносвіти  (https://www.ed-era.com/) та ін., вивчення досвіду педагогів інших країн щодо організації роботи з дітьми дошкільного віку в період карантину.(За матеріалами сайту МОН)


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень