ОГОЛОШЕННЯ До уваги учасників освітнього процесу!
ОГОЛОШЕННЯ
До уваги учасників освітнього процесу!
На виконання рішення засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної небезпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Глобинської міської ради (протокол від 22.10.2021 р. №16), відповідно до рішень педагогічних рад, заклади освіти після канікул переходять на навчання з використанням дистанційних технологій до відновлення газопостачання.
Хочемо звернути увагу на такі важливі акценти:
- Під час організації дистанційного навчання чітко дотримуватися нормативно-правового забезпечення з цього питання.
- Використати можливість сайту закладу освіти через створення на ньому вкладки «Дистанційне навчання» з розміщенням у ній інформаційних матеріалів та посилань на додаткові ресурси (відео, завдання, тести) та корисні ресурси для самоосвіти.
- На сайті закладу освіти розмістити оголошення про навчання з використанням дистанційних технологій, розклад уроків, порядок роботи закладу та інше.
- Варто визначити відповідальну особу, координатора дистанційного навчання, який/яка комунікуватиме щодо питань організації дистанційного навчання.
- Під час дистанційного навчання зміст освіти і кількість годин для його опанування не скорочується, а реалізується в синхронному та асинхронному режимах (з урахуванням необхідності запобігання погіршенню здоров’я учнів і вчителів, а також технічних можливостей для синхронної взаємодії).
- З метою забезпечення організації освітнього процесу та виконання освітніх програм використовувати інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувати індивідуальні консультації та самостійне опрацьовування навчального матеріалу.
- Проводити всі уроки синхронно, тобто онлайн, з використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо, не потрібно.
- Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв’язку тощо.
- Особливої уваги потребують питання організації дистанційного навчання для осіб з особливими освітніми потребами (їм потрібна підтримка з боку асистента вчителя та/або асистента учня), а також учнів, які не мають доступу до інтернету або технічних засобів навчання (для них слід використовувати доступні засоби комунікації).
- Організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.
- Поточне та тематичне оцінювання результатів навчання учнів проводиться дистанційно. Але кількість робіт, які виконують учні для такого оцінювання (з фіксацією оцінки у класному журналі), не повинна бути надмірною і спричиняти перевантаження учнів.
- Надати обов’язкові рекомендації учням щодо використання веб-ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.
- Організація дистанційного навчання для педагогів має здійснюватися у межах їх робочого часу.
- Інформувати всіх батьків здобувачів освіти про особливості освітнього процесу в період карантину.
- Заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі.
- У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначає механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.
Необхідно пам’ятати, що запорукою успішного проходження випробувань, що час від часу підкидає нам сучасний світ, насамперед, є психологічний фактор. Наш український менталітет схильний до проблемного сприйняття світу, але час переходити до “мислення можливостей”. Збереження позитивного настрою, допомога один одному, дружня підтримка, зацікавленість в освоєнні сучасних технологій дозволить нам, освітянам, після періоду карантину стати загартованішими, професійнішими, гнучкішими, сучаснішими.